الشيخ الكليني ( مترجم ومحقق : محمدباقر بهبودى )

302

الكافي ( گزيده كافى ) ( فارسى )

ابراهيم غمگسارى شكيبا بود » . ابو جعفر گفت : يعنى از كيفر مردم متاسف و غمناك مىشد و براى آنان با تضرع و زارى دعا مىكرد . ( 446 ) 2 - به ابو جعفر باقر ( ع ) گفتم : كدام عبادت با ارزشتر است ؟ ابو جعفر گفت : هيچ عبادتى به درگاه خدا با ارزشتر از اين نيست كه دست دعا و مسألت به پيشگاهش دراز كنند و فضل و نعمت او را خواهان شوند . و هيچ كس به درگاه خدا منفورتر از مردمان متكبر نيست كه از عبادت و نيايش او سر بر تابند و فضل و نعمت او را خواهان نباشند . ( 447 ) 3 - ابو عبد اللَّه صادق ( ع ) به من گفت : دعا كن و مگو سرنوشت ما مقدّر است . همانا در پيشگاه خداى عز و جل مقام و منزلتى وجود دارد كه جز با نيايش و دعا بدست نيايد . اگر كسى دهانش را ببندد و دعا نكند عطائى دريافت نمىكند . بنا بر اين دعا كن تا بدهند . هر درى كه بكوبند ، بالاخره باز مىشود